ברוכים הבאים לבלוג שלי!

סופשבוע במישור החוף

היעד: מישור החוף והכרמל זמן: סופשבוע ביולי ארזנו מראש: בגדים וציוד כללי, ציוד לפיקניק, ציוד לים את כל השאר קיבלנו בחילופי בתים

חילופי בתים במושב עופר

הקיץ הזה אנחנו לא נוסעים לא לחופשה משפחתית ולא לחו"ל, ולכן החלטנו לנסוע כל שבוע למקום אחר. נסענו כבר לאילת, והיינו בבנימיניה, והפעם נסענו להחלפת בתים במושב עופר שצמוד לכרם מהר"ל. אחלה מקום עם המון מה לעשות באיזור. הגענו בשישי, ביקרנו את המשפחה האהובה שלנו בחיפה שנמצאת 20 דק משם וחזרנו בערב למושב עופר ללילה. הדירה שייכת לזוג חברים טובים, והילדים כל כך נהנו מהחצר הקסומה שלהם, שם כל ענף, אצטרובל וחרגול הופכים לעולם ומלואו.

שביל הרגליים היחפות

לאחר ארוחת בוקר בשבת, נסענו למסלול הליכה בנחל המערות. הנחל הזה זכור לי היטב מההדרכות שלי בצבא (בכל זאת, קצינת חינוך!) וידעתי שהילדים פשוט יאהבו אותו. נכנסו לשם עם המנוי מטמון שלנו כמובן, ולמשפחות שאוהבות לטייל אני ממליצה שוב לעשות אותו.

התחלנו בשביל הרגליים היחפות. אנשי הקק|"ל היקרים לקחו סנדות מעץ, בנו איתם שביל מעגלי המחולק לחומרים שונים כגון חצץ, אבנים גדולות, חול ים וכו'. השביל כאמור קטן מאוד, והרעיון שעומד מאחוריו הוא קצת כמו מדיטציה. ללכת לאט. לחוות, לחוש, ואפשר כמובן לעשות אותו מספר פעמים :)

נחל המערות

כשהגענו בדיוק הגיעה מדריכה מתנדבת של שמורות הטבע והצטרפנו להדרכה שלה על המערות של האדם הקדמון. טיפסנו לראש ההר וראינו שלוש מערות גדולות, ושמענו איך המשפחות חיו, איך הם צדו ואכלו, כיצד העבירו אש ומה היו התנאים באיזור. תשמעו, זה ממש מגניב לראות ממצאים ורפליקציות לממצאים מלפני עשרות אלפי שנים. במערה האחרונה שאורכה 70 מטר עומק (!) ראינו סרט באורך רבע שעה. את הסרט עשו לפני 30 שנה, הוא לא הכי איכותי ואני מזמינה עכשיו, ודחוף, את כל האנימטורים שלומדים בבתי הספר לאמנות שיכינו סרט חדש :) ואולי בכלל כדאי לתת להם פרויקט ארצי לכל המסלולי טיולים של רשות שמורות הטבע. לאורי היה הסרט מעניין, אבל איילה (כמעט בת 4) פחדה מאוד ממנו, וכשיצאנו מהמערה היא ממש פחדה שנראה את המשפחה הקדמונית, ופחדה שיבוא נמר ויטרוף אותה כמו שהיה בסרט... לקח לנו הרבה זמם להסביר שהאדם הקדמון כבר לא גר פה. בכל זאת, עם נוף כזה מדהים הוא היה צריך לשלם ארנונה גבוהה.

מחבקי עצים

אחרי שטיפסנו, ירדנו, צפינו והלכנו, הגיע זמן לנוח. כמו בכל טיול הבאנו איתנו בתיק ירקות, ביצים קשות, גבינה צהובה, פסטרמה, חומוס, טחינה ולחמניות. את כל אלה ארזנו עם צלחות, סכו"ם וכוסות רב פעמיות יחד עם הפק"ל קפה ועשינו פיקניק. לא יודעת למה, אבל האוכל תמיד יותר טעים בפיקניק! עשינו הפסקה ארוכה, ובנחת, והילדים טיפסו על כל עץ שמצאו והיה נעים ורגוע.

חוף הבונים ממול מושב עופר נמצא חוף הבונים, אחד החופים היפים ביותר בעיני. נסענו אחה"צ לשכשך בים, אכלנו פירות ואורי בנה לנו בור גדול שנשב ונשכשך את הרגליים במים. אספנו צדפים (עם חור! שנעשה איתם יצירה כמובן!) ומה צריך יותר מזה?

ארוחת ערב והביתה בעקבות המלצה שאני מעבירה הלאה בשמחה, הגענו לזהרה בעין כרמל. מקום מדהים! האווירה, הנינוחות, התפריט והאוכל הטעים...בדיוק מה שהיינו זקוקים לו בסוף היום. המקום פתוח בשבת ואין לי ספק שנחזור לשם שוב.

יש באיזור עוד כל כך הרבה דברים לעשות, ואם אתם מכירים פינה מקסימה שכדאי לבקר בה שקרובה למקומות בהם טיילנו, אשמח לקרוא אותם בתגובות!