ברוכים הבאים לבלוג שלי!

מצוקי דרגות

עודכן: 3 בדצמ׳ 2021

נסענו בכביש 90 דרומה

תקופת הקיץ בשבילנו היא תקופה עמוסה בעבודה, ולילדים יש מסגרות של חינוך בלתי פורמלי בקיבוץ, אז את החופשה השנתית לקחנו ממש בסוף אוגוסט. בדיעבד זה היה פשוט נהדר! לא היה ממש חם, הכבישים היו פנויים, המחירים ירדו והיום אני יודעת לומר שגם שנה הבאה נחכה לסוף הקיץ. היתה התלבטות אם ניסע צפונה או דרומה, ויחד עם הילדים נפל הגורל על ים המלח.

אנחנו לא אנשי מלונות, ותמיד מחפשים אפשרות לינה קצת אחרת. מהר מאוד גיליתי שקשה למצוא סידור לשלוש מיטות יחיד לילדים. איכשהו המלונות מסדרים את זה שצריך לקחת ולשלם על שני חדרים בנפרד כדי שכולנו נוכל לישון יחד. זה היה מאוד מרגיז לגלות את זה! שלא לדבר על המחיר הגבוה. מפה לשם, פתחנו את הראש, שינינו יעדנו דרומה ומצאנו את מצוקי דרגות. תקשיבו לי, אין דברים כאלה. לקחנו דירה על המצוק, הכל חדש ונקי ונעים, ויש מקום בשפע גם בפנים וגם בחוץ. היעלים ביקרו אותנו לפני השינה וגם בזריחה. אנחנו אחרי הכל היינו בבית שלהם.

השקט במדבר

כשקמים עם ים המלח בעיניים, והמרחב העצום מקיף אותך, קל יותר לנשום יש תחושה כזו בחופשה, שהכל אפשרי. שהיום יהיה נעים יותר כי אנחנו מחוץ לשגרה. וזה ממש ככה. גם אנחנו כהורים יותר גמישים, יותר פתוחים לאפשרויות. זה נכון לגבי כל מקום בארץ, אבל משהו במדבר הזה מרחיב את הלב קצת יותר.

אז מה עשינו בטיול?

קמנו בבוקר, נסענו דרומה בכביש 90 ישירות לעין פשחה. משם הגענו למצוקי דרגות ובילינו את הלילה. למחרת במרחק קפיצה של ממש הגענו לנחל דוד, ואחרי המסלול המשכנו לים המלח. לילה נוסף במצוקי דרגות, וביום השלישי והאחרון עצרנו בכמה תחנות בכביש 90: ביקרנו במערות קומראן, עצרנו בגלרייה המגניבה -430 בצומת קליה, עצירה נוספת בדיר חג׳לא, ארוחת צהריים במושב נעמ״ה, קנינו אננסים במושב תומר ונסענו הביתה עיפיים אך מרוצים! עוד ארחיב בפירוט על כל מקום בפוסטים הבאים כמובן :) צאו לטייל!