ברוכים הבאים לבלוג שלי!

לטייל בחו"ל עם הילדים

הרבה זמן רציתי לטוס לכמה ימים, לקחת חופשה מהשגרה ולנקות את הראש. הפעם החלטתי לטוס עם אורי, שבדיוק חגג 5 ולא רק שהוא הבן הבכור שלי, הוא פשוט פרטנר נפלא לטיולים או כמו שהוא מגדיר את זה "אנחנו טובים בלעשות כיף חיים". מה שנכון נכון... קבעתי כמה כללים לעצמי: 1. תכנון הוא שם המשחק. עשיתי רשימה של מקומות שחשוב לי להיות בהם, ורשימה של דברים שהוא יעוף עליהם. 2. כל תוכנית היא בסיס לשינויים. אמרתי לעצמי שיש לי עוגן אחד בכל יום שאותו עושים בטוח, כל השאר זה צ'ופר. 3. עברנו על מילים בסיסיות באנגלית, לאורי היה צמיד עם השם שלו ושלי באנגלית ומספר הטלפון שלי. 4. אורזים קל! לוקחים רק מה שצריך ב-ל-ב-ד. ככה גם נשאר מקום לקניות שזה כמובן חשוב!

5. לזכור שילדים הולכים לאט, הם סקרנים מכל דבר וקצב הטיול הזה הוא שונה מטיול לבד או עם בנזוג/חברה. 6. אחרי אטרקציה גדולה, עושים הפסקה קטנה. תמיד. ובכל יום. ולהכניס את זה ללו"ז. 7. כדאי לקנות כרטיס נסיעה Oyster Card, להטעין אותו בסכום ולהנות מנסיעה ברכבת התחתית, באוטובוס ובסירה. 8. חשוב להסביר לקטנים להיות צמודים להורים במיוחד כשמגיעים למקומות הומי אדם כמו פארקים או שווקים. אז הזמנתי טיסה זולה בeasy jet, ואורי קיבל את אחת הטיסות בחצי מחיר בגלל גילו מה ששימח אותי מאוד, שילמתי אקסטרה על כיסאות אחד ליד השני והזמנתי חדר זוגי פרטי במלון Wombat's City Hostel הנמצא מרחק הליכה מגשר לונדון, והוא מאוד מומלץ! ארזתי מזוודות וטסנו לחמישה ימים כולל טיסות של כיף טהור בלונדון, ימים של קבלת השראה לעסק ובעיקר, זמן איכות אחת עם השני. הכנתי לו קופסת ההפתעות לטיסה, מה שהוכיח את עצמו מצוין ובהחלט העביר את הזמן בהנאה גדולה. הקופסה הזו נכנסה לתיק גן שלו שלקחנו לטיסה, הוא היה אחראי על התיק שלו וזה נתן לו בטחון. אני מקווה שזה ייתן לכם גם השראה לנסיעות שלכם עם הילדים המתוכננות לחופש הגדול.

מסלול יום ראשון - דינוזאורים, ברבורים, סנאים, פיראטים וביג בן דבר ראשון בבוקר, נוסעים לראות את המקומות המזוהים עם לונדון! אורי פשוט לא האמין איך ראינו "באמת" את מה שהוא ראה קודם במחשב. אח, התמימות!

אחרי שיטוט של כמה שעות ברחבי העיר, בNatural History Museum שם ראינו תערוכה של דינוזאורים, הלכנו לHyde Park ופשוט היינו. קצת פיקניק, קצת טאקי, האכלנו את הברווזים והברבורים..עשינו הפסקה חיונית לגוף ולנפש.

במרחק הליכה קצר הגענו לגן המשחקים המופלא Diana Memorial Playground שעליו קראתי בבלוגים של אמהות בריטיות (אמרתי לכם שעשיתי הכנה!) וגם קיבלתי המלצה מחברה. היינו שם לא פחות משעה, אורי השתולל ושיחק בלהיות פיראט והיה פשוט תענוג! יש בית קפה צמוד וטעים ממש שם, וביציאה הקרובה נמצאת תחנת הרכבת.

אחר הצהריים עבר עלינו בכיתות רגליים במרכז העיר. אם הייתי לבד, יש לשער שהייתי עושה קניות בטירוף שלי. מכיוון שקצב ההליכה שלי לא תואם את הקצב של אורי, החלטתי על המקום ללכת רק לחנויות החשובות ברשימה שלי.

מסלול יום שני - יציאה ממרכז העיר לגריניץ', סירה, שווקים ומצפה כוכבים כמו שאמרתי קודם, היה לי חשוב להגיע למקומות שלא ביקרתי בהם בנסיעות הקודמות שלי ללונדון, וגריניץ' ללא ספק היה לי ברשימה! מדובר על מקום מופלא ממש, כפר קטן ועתיק מלא בחנויות קטנות ומטורפות, שווקי אוכל, שווקי עתיקות, יד שנייה ושווקי אמנות. בדיוק כמו שאני אוהבת :)

את הדרך לשם עשינו בהמלצה של חברים ולקחנו את הסירה ששייכת למערך התחבורה שלי העיר, כך שבכרטיס שכבר קניתי שייטנו כל הדרך לשם ללא עלות נוספת. 20 דקות ואתם שם. וזה היה פשוט כיף גדול :)

טיפסנו לראש ההר שם נמצא מצפה הכוכבים המפורסם והמקום בו נקבע קו האורך של כדור הארץ, קו גריניץ'. באותו המקום נקבע גם שעון הבינלאומי GMT. זה מתחם מגניב, יש שם הרבה מה לראות בייחוד כי צמוד אליו יש את הפלנטריום ששם אורי פשוט חגג כי הוא עכשיו בקטע של החלל, כוכבים וטלסקופים. החלק הזה של היום היה עמוס בפרטים ובמראות ובמידע, לכן לא צריך להתעכב על כל פינה שם. וכמו שכבר אמרתי, אחרי אטרקציות גדולות, עושים הפסקות!

מסלול יום שלישי - קניות, ארמון המלכה, אוכל טוב ולגו

את היום האחרון פתחנו באוטובוס. אורי כל כך התלהב מנסיעה בקומה השנייה של אוטובוס קומותיים, כך שמצאתי את עצמי מגיעה למקומות שלא הייתי בהם ולשכונות שלא הכרתי. נסענו ברחבי העיר, הגענו לראות את השומרים של המלכה ומה שיותר הלהיב את הקטן זה הסנאים והברווזים שהתרוצצו להם בפארק ג'יימס הצמוד לארמון.

מה שהכי כיף בלונדון, זה שלא משנה לאן אתם הולכים, תמיד יש משהו טוב מולך. מגוון האנשים ברחוב, השילוב של העתיק והחדש, והרבה עיצוב בטעם טוב. והאוכל! יו, היה כל כך טעים. רוצו לBorough Market אם עדיין לא ביקרתם שם, אנחנו היינו ביום שני שאמנם לא כל השוק היה פתוח אבל מצד שני לא היו הרבה אנשים והיה פשוט תענוג.

את הטיול סיימנו בגולת הכותרת, ביקור בחנות הלגו. זה היה אחד המקומות האחרונים שהוספתי לרשימה שלי ועכשיו ברור לי שזה היה צריך להיות הדבר הראשון שהייתי צריכה לרשום!

וואו. איזה טיול, איזו חוויה מעצימה.

אורי היה מתוק להפליא, פרטנר מדהים, והיה לי אושר אמיתי לבלות איתו זמן איכות של אמא ובן. אני כל כך שמחה שיכולתי לעשות את הנסיעה הזו, ותודה לאיתיאל היקר שלי שאפשר את כל זה ושמר על איילה, על בסקי ועל הבית שלנו. אשמח לשמוע תגובות מכם, ואם יש לכם טיפים לנסיעות עם ילדים לחו"ל, זה הזמן לשתף.