ברוכים הבאים לבלוג שלי!

מים במדבר

נסענו לקמפינג עם הילדים במדבר

נכון שאני ואיתיאל נסענו עם ה״הקראוון הצהוב״ לטיול? אז אמרנו לעצמנו שחוויה כזו חייבים לשחזר והפעם ניקח את הילדים. הזמנו שוב את הקראוון לשלושה ימים, ארזנו בגדים חמים וציוד קמפניג ונסענו למדבר. אני מרגישה נכון ומדויק להוציא את הילדים מהשגרה שלהם, וכמובן לצאת מהשגרה שלנו גם זה דבר מבורך לחלוטין. הטיול עם הקראוון מרגיע אותי, כי אנחנו קצת כמו צב. אוהבים שנח לנו ורוצים לא לחשוב פעמיים אם לקחת ציוד או לא. הקראוון מאפשר לנו את זה.

מכתש רמון

המכתש בשבילי הוא מקום שאני חוזרת אליו שוב ושוב, ולהגיע לשם עם הילדים לאותו מקום זכרון ילדות של טיול בית ספר ובתנועה זו ממש סגירת מעגל. המרחבים, השקט, הגוונים של החום-ירוק-צהוב עושה לי טוב בלב.

חולות צבעוניים

כמובן איך אפשר בלי לעצור במקום הקסום הזה? לא משנה כמה פעמים הייתי שם, המקום הזה הוא פלא, ולהיות שם עם הילדים זה עוד יותר כיף. אם אתם נוסעים לשם, כמובן כדאי לזכור לקחת צנצנות זכוכית נקיות מעטיפה וכפית רק תעזור לכם. העצירה שם יכולה להיות חצי שעה אלא אם כן בא לכם לסדר ארוחת צהריים קלה, יש שם שולחנות קק״ל, צל ואפילו פחי אשפה.

עין ירקעם

על עין ירקעם קראתי בעיתון, באותם המדורים שממליצים על מסלולים בארץ. אמרתי לעצמי ״הופה!״ זה מסלול שצריך לעשות. קצר, מתאים למשפחות ובאזור שאנחנו מטיילים. המסלול היה אכן פשוט, ואחרי ההליכה הגענו למספר גבים מלאים במים! זה פטה מורגנה הדבר הזה. ארזנו בגדי ים, מגבת וצהריים ונשארו שם כמה שעות טובות. המים היו קפואים! מה שלא עצר לרגע את אורי שנכנס כמו דג לבריכות המים. איילה ביקשה מצופים, אפילו שלא היה זקוקה להם בכלל כי גובה המים נמוך, אבל זה נתן לה בטחון וזה מה שחשוב.

קמפינג

כשנוסעים עם קראוון חשוב לבדוק איפה מותר לחנות אותו. מאוד קל למצוא את הרשימה הכוללת באינטרנט, ואנחנו מצאנו שממש צמוד לעין יקרעם נמצא חניון לילה ללא תשלום שאפשר לחנות שם, לישון, להעביר מדורה ובעצם זה ענה לנו על כל הדרישות. לחניון קוראים חניון לילה מישור ימין.

הקראוון יכול להכיל לשינה זוג, או זוג עם תינוק, ואנחנו החלטנו שנתפצל ללילה. אני והילדים הגדולים ישנו בפנים, ואיתיאל ותמרה ישנו באוהל שהבאנו. אורי הציג לנו את יכולותיו בהקמת מדורה, איילה היתה העוזרת האישית שלו ותמרה היתה עסוקה בעיקר בלפרק כל משחק קופסא שהבאנו. בלילה עשינו מדורה ובישלנו פויקה מדהים, ולא שכחנו להביא מרשמלו ובכך לסיים עוד יום נהדר.

גב ימין

בבוקר קמנו בנחת, ואחרי שנשנשו קורנפלקס וסיימנו לקפל את הציוד, יצאנו לטייל בגב ימין שהוא מרחק הליכה מחניון הלילה שלנו. מסלולי המים האלה הם בדיוק מה שרצינו לעשות, בדיוק מה שהתאים לנו מבחינת מזג אויר והמקום הזה הוא גן עדן אמיתי! אורי היה בעננים, רק חיפש ומצא צפרדעים וראשנים, פרפרים וצפה בזוג ציפורים זכרים שנלחם על ליה של ציםור נקבה. יותר מזה הוא לא היה צריך! איילה היתה כעזר כנגדו כשהם בנו לצפרדעים ארמון שלא היה מבייש את ארמון בקינגהאם ותמרה נהנתה לחפור בחול ולאכול תפוחים שגם הם נפלו על החול. גם שם בילינו גם שעות, טוב שהבאנו אוכל איתנו וטוב שזכרנו להביא מגבת קטנה. היה תענוג.

לצאת לטייל במדבר לשלושה ימים עם שלושה ילדים ולישון בחוץ זה לא דבר פשוט. יש לוגיסטיקה, יש ציוד ואריזות ופריקות ובכי וצחוק ושמש בפנים וחול שמגרד ונופים מדהימים ורגעים קסומים של משפחה. יש הכל מהכל. ואני כל שמחה שאנחנו עושים את זה, ומטיילים בארץ היפה שלנו, ובכל טיול אני כבר חושבת בדרך חזרה מה היעד הבא שלנו.