ברוכים הבאים לבלוג שלי!

בלה איטליה

הכל התחיל מכתבה של נירה רוסו האלופה בעיתון "שבעה ימים". אני אוהבת כל כך את מדור האוכל שלה, וכשהיא כתבה על האוכל הטעים בצפון איטליה אמרתי לעצמי, חייבים לנסוע! בדיוק היינו אמורים לסגור מקום לטיול המשפחתי המסורתי שלנו ואז אמרתי לאיתיאל, שמה שאני באמת באמת רוצה לעשות זה לקחת כמה ימים ולנסוע לאיטליה רק שנינו, לאכול טוב, לישון טוב והכי טוב לעשות את זה עכשיו, לפני שתצטרף אלינו תינוקת מתוקה למשפחה.

אנחנו אוהבים את איטליה, ויכולים לשוב אליה שוב ושוב, בכל פעם למחוז אחר ולגלות יופי שונה. אין על החום האיטלקי, האוכל המעולה והנוף המרהיב שנגלה מול העיניים. המחירים הנוחים והטיסה הקצרה עושים לנו את ההחלטה לפשוטה ממש. וכך עשינו.

היעד: צפון איטליה, כפרים בלבד! זמן: 4 ימים בסך הכל כולל טיסות ארזנו מראש: מפת פיקניק, צלחות רב פעמיות ומלחייה.

הנה לינק למסלול שלנו למי שחושב לנסוע

ברגמו Bergamo

אחרי הנחיתה במילנו אספנו את האוטו השכור שהזמנו מהארץ ויצאנו לדרך. שעה וחצי לאחר מכן הגענו לברגמו, אחד הכפרים היפים שיש! יש בה עיר תחתית, וגולת הכותרת היא העיר העילית, העיר העתיקה. סמטאות קסומות, חנויות משגעות, כנסייה עתיקה ומרשימה ונוף מהמם. מה צריך יותר מזה?

המלצה למסעדה: Trattoria Parietti. סופר טעים! לא לוותר על הפולטלנה גבינות לינה: La Valletta Relais‏, Via Castagneta, 19, 24129 Bergamo BG מומלץ ממש! האירוח של מריו היה מעל ומעבר

אגם טנו Lago di Tenno את ברגמו עזבנו בצהריים ונסענו לכיוון לאגו גרדה Lago di Garda, נסיעה של 3 שעות בנוף מ-ש-ג-ע. אחת הנסיעות הכי מהממות שעשינו. האגם הגדול מוקף בכפרים על החוף ממש ועל ההרים, ואנחנו נסענו קודם כל לאגם טנו, Lago di Tenno שאין מספיק מילים בלקסיקון לתאר כמה שהוא יפה. הוא ידוע בצבע הטורקיז ששולט בו ועד שלא ראיתי בעיניים את הגוון, לא האמנתי שיש בטבע צבעים כאלה. עוד בדרך קנינו גבינה במעדניה, לחם במאפייה, עגבניות ותותים בחנות הירקות והפירות וכמובן שקנינו את מה שחייבים לפיקניק מוצלח: יין, שמן זית ובלסמי.

אחרי ארוחת צהריים, מנוחה (הוא מדיטציה ואני רקמה) המשכנו בנסיעה של שעה וקצת לכפר שבו ישנו, Salò. זה מקום מתוייר כי הוא יושב ממש על האגם אז שם המחירים במסעדות היו יותר יקרות והחנויות יותר בוטיקיות.

לינה: BB Ai Colli, Via Carla Mortari, 6, 25087 Salò BS‏ **חייבת לציין שאני לא ממליצה על המקום הזה, התמונות היו הרבה יותר יפות מבמציאות!

סירמיונה Sirmione אחרי ארוחת בוקר טעימה המשכנו בדרכנו לכפר הבא ובפחות משעה הגענו לסירמיונה, ולרגע חשבנו שהגענו לירושלים שיש בה מים! הכפר המיוחד הזה שוכן בקצה של לשונית אגם גרדה, יש בו מבצר עתיק מוקף במים, בחלקו חוף ומעגן סירות וכמו שאני אוהבת, בתי קפה קטנים, ימבה חנויות והמון גלידה! יופי של כפר לשהות בו מחצי יום ועד כמה ימים בכיף.

בורגטו Borghetto

אחר הצהריים הגענו לכפר Valeggio Sul Mincio שעליו שמעתי מבלוגים של אוכל לא מעט פעמים בהקשר של טורטליני, ותשמעו, זה בחלט וללא ספק הטורטליני הכי טעים שאכלתי בחיי. תמצאו אותו בכל מסעדה, וגם יש אפשרות לקנות טרי או קפוא. יאמי! מרוב שהוא טעים אוכלים אותו מוקפץ בחמאה ולמעלה מפזרים פרמז'ו וזהו. עשר דקות משם נמצא היעד האחרון שלנו לטיול, הכפר בורגטו ואני כל כך שמחה שהגענו לכפר הזה כי באמת שאין דברים כאלה. מהאגם זורם נהר גדול, שעובר בין השאר בכפר הזה. הוא מקיף את הבתים, המזרחים הופכים למסעדות וכל הכפר מוקף בירוק שאי אפשר להתעלם ממנו. יש שם פינות מתוקות להפליא ובכל מקום שמסתכלים אליו, נהיה לך פשוט טוב בלב. שם היה לנו שקט, נועם, מנוחה וכל מה שהיינו צריכים לעצמנו, לגוף ולנפש כדי למלא את המצבורים שלנו מחדש אחרי התקופה העמוסה של הקיץ.

במקום שבו לנו (מומלץ!!!) הכרנו את סרג'יו, אומן עץ מקסים שהראה לאיתיאל את כל המכשירים שבעזרתו הוא בנה את ביתו מעץ ועל כך עוד יגיע סרטון ביו טיוב, יש למה לחכות.

לינה: B&B Bed and Breakfast La Pescadora Via Raffaello Sanzio, 19, 37067 Borghetto - Valeggio sul Mincio VR

אני עדיין לא מעכלת שנסענו, שהצלחנו לנסוע רק שנינו מה שלא קרה אף פעם והבנו כמה זה חשוב לזוגיות ולעצמנו. זה היה קצר וקולע, ממש כמו שצריך. החזרה הפעם היתה לי קשה ממש, כי מי היה מאמין שכמה ימים מחוץ לשגרה, למדינה ולעסק יעשה כזה שינוי גדול? אבל אין שמחים מאיתנו על הטיול הזה. עכשיו רק נשאר לי לפנטז על הנסיעה הבאה!

ותודה רבה למשפחה שלנו שעזרה לנו להגשים את החלום הזה. אנחנו אוהבים אתכם מאוד.