ברוכים הבאים לבלוג שלי!

הו אמסטרדם

לקחנו הפסקה

בתקופת הקורונה הכל מבולבל. ומוזר. ויש בדיקות ובידודים ובית שבונים, והלחץ גובר, והכסף אוזל ולכאורה באמת מרגיש קצת חנוק. דווקא בגלל כל זה החלטנו לעשות רגע הפסקה מהשגרה, להזמין כרטיסים ולטוס כולנו יחד.

היעד נבחר די בפשטות, המחיר היה זול. תחילת נובמבר זה תקופה שפחות טסים בה, זה ממש אחרי הקיץ ויש ירידת מחירים עוד לפני שיעלו שוב לקראת הכריסמס. כבר לא חם אבל עדיין קור שנעים ונסבל, ועדיין יש תחושה של חגיגיות באוויר באירופה, אז יאללה אמסטרדם!

משהו טעים

טעים שם, אין מה לומר. המתוקים משובחים, יש מסעדות ודוכני אוכל בכל פינה, גם אוכל אינדונזי וויטנאי בריא, וגם איך לא, דוכני צ׳יפס בכל מקום. אז אכלנו, איך לא, כל הזמן. למעשה, רוב התיכנונים שלי בנעיצות בגוגל מפס היו של אוכל, לא הגענו להכל וזה לא הפריע בכלל, כי בדרך לדוכן האוכל נתקלנו במקום אחר עם אוכל טעים לא פחות.

סתיו באויר

הכל יפה שם באמסטרדם. בשבילי זו פעם שנייה בעיר, אבל יש משהו חדש בנקודת המבט שלי. הגוונים של העלים, והשילוב של ריאות ירוקות בתוך העיר משמחות את ליבנו. מאוד. לא הגענו למרכז העיר גם לא פעם אחת. טיילנו ברובע הראשון של העיר ובחלק הצפוני, הגענו לחלק הדרומי שלה גם ובין לבין שכרנו אופניים לכולנו ורכבנו בוונדלפארק כמעט שלוש שעות. תענוג. טבע. מנוחה אמיתית.

זמן משפחה

במהלך השגרה ילד ילד וחבריהם, בין חינוך בלתי פורמלי בקיבוץ לבין חוגים הזמן המשפחתי שלנו הוא בארוחות בוקר ערב ובסופי שבוע. להיות יחד זה מתנה, זה להזכיר שרירים חשובים, זה לפתור קונפליקטים ביחד. ועל הדרך ללמוד הרבה על עצמנו כמשפחה, ועלינו כהורים. שיעור חשוב מאוד .

לצאת מהעיר

אני רואה כל הזמן פרסומים של מדריכי טיולים שמציעים לקחת אותך באוטובוס מאורגן לכפרי הדייגים שבאזור, ולתת לך הדרכה מעמיקה... אבל אנחנו כמו שאנחנו, זקוקים לזמן שלנו. ובקלות מצחיקה לוקחים רכבת ואחרי 17 דקות היא מגיעה לכפר זאנסס סחאנס ואחרי הליכה נעימה מהתחנה אנחנו מוצאים את עצמנו בתוך גלויה. קריר, אז שותים שוקו עם מרשמלו וטועמים גבינות, וקונים וופל שם קרמל חם ומטיילים לנו בשלווה המטורפת של הכפר. שלום ברווזים, שלום תחנות רוח. אני יודעת שאם היינו גרים שם כדרך קבע היינו מגיעים לשם אחת לחודש.

הפרטים הקטנים והחשובים

לטייל עם ילדים זה לא כמו לטייל לבד או עם הבן/בת זוג. צריך להתכונן לזה, לעשות תוכנית מסודרת, לשבץ בה הרבה זמן של הפסקות. זוכרים שבגן/בית ספר יש הפסקת אוכל סביב 10? אז גם בטיול זה מה שצריך לעשות. זוכרים שאחרי שאוספים אותם ב16:00 הם עייפים ועצבנים ותמיד רוצים משהו מתוק? זה חלק מהתוכנית שלי לשבץ זמן לבית קפה, גם עבורם וגם עבורנו. טיסה/דרכים: כל ילד קיבל תיקייה שקופה וסגורה עם תשבצים, תפזורות, טושים, מדבקות, חידות, דפי אוריגמי וכו׳. זה קל משקל, תמיד בתיק וזמין. בזמן הטיסה אני לא מביאה את הכל בבת אחת, כל חצי שעה/שעה אני מביאה עוד הפתעה... תמיד בתיק יש לי פלסטרים, תחתונים להחלפה לקטנה, סוכריות, מגבונים חבילה קטנה וטישו. בתיק הגדול שמנו תיקים קטנים של הילדים, שאיתם הם הסתובבו כל היום ושם היה להם בקבוק מים, צעיף וארנק שלהם. מבחינת אוכל: ארוחות בוקר אכלנו במלון, צהריים תמיד בשווקים/מסעדה מתוקה שעל הדרך ולארוחת ערב עברנו בסופר, קנינו מצרכים וחזרנו למלון סביב 17:30/18:00 כדי להרגע קצת ולהכין אוכל יחד במטבח המטיילים של המלון. צאו לטייל!